#

Blog

10 tips voor het maken van een bedrijfsfilm

Laten wij elkaar niet voor de gek houden, als bedrijfseigenaar moet je heel veel dingen hebben, een website, een huisstijl, kaartjes, een marketing strategie, een bedrijfspolicy enz enz enz. En als je denkt alles gehad te hebben moet er ook nog een filmpje komen, want mensen lezen niet meer maar willen een gevoel bij je bedrijf krijgen d.m.v. een filmpje. Waar je vroeger weken aan het shoppen en bellen was om een wel overwogen aanschaf te doen zit je nu vooral product reviews op YouTube te kijken voor dat je iets koopt. Kort om je kunt eigenlijk niet om een filmpje heen en het ergste is dat je op dit moment dus nog geen stuiver verdient hebt. Je bent alleen nog maar bezig geweest om je bedrijf een gezicht en uitstraling te geven waar bij de klant zich veilig voelt.

Dus er moet iets van een bedrijfsfilmpje komen.

De realiteit van het bedenken van een bedrijfsfilmpje gaat een beetje als volgt: Na dat er een combinatie van Baywatch en Starwars bedacht is om het geheel aan de man te brengen komt er meestal de volgende breefing  “Ik wil een film van 5 minuten waar in ik jong snel en hip over kom zodat iedereen met ons wil werken … the End”. Daarnaast moet het vooral snel gesneden worden en o ja had ik al gezegd dat het hip moest zijn ??? Met de komende 10 tips probeer ik een beeld te scheppen waar je aan moet denken voordat je een bedrijfsfilmpje gaat maken, een paar simpele tips en tricks die er voor zorgen dat je een duidelijk filmpje krijgt dat betaalbaar is en van goede kwaliteit en een filmpje dat voldoet aan de verwachtingen al zullen die in sommige gevallen domweg bij gesteld moeten worden.