#

Blog

Tip #1 10 tips voor het maken van een bedrijfs filmpje.

Voor wie maak je het filmpje ??? als je antwood is: “voor iedereen”….. Dan moet je even goed blijven lezen!!  Jouw product is niet voor iedereen.  Zelfs als je toiletpapier verkoopt is jouw product niet voor iedereen sommige mensen willen een ander motief of billendoekjes of misschien gewoon water het is domweg niet voor iedereen. Wat bedoel ik nou met voor wie is je filmpje ? Je moet dus achterhalen bij wie de grootste kans van verkopen is en wat ze nog meer interessant vinden, wat spreekt ze aan. Een keukengigant kan beter geen filmpje maken waar schaars geklede rondborstige dames die over de keuken heen glijden. Want ondanks dat vrouwen allang niet meer alleen in de keuken staan hebben zij vaak wel een duidelijke mening over welke keuken het gaat worden.

Vraag jezelf dus altijd af : “bij welke klant is de kans op verkoop het grootst ?” en wat vind deze persoon leuk?

Vraag 2 die je jezelf moet stellen “is het filmpje voor nieuwe klanten of al bestaande klanten ?” Als je antwoord is bestaande klanten dan ga je een heel ander filmpje maken dan wanneer het voor nieuwe klanten is. Bestaande klanten kennen je al en moeten hooguit onderhouden worden met informatie over nieuwe producten. Of je wil ze even helpen herinneren dat je bestaat het kan van alles zijn.  Gaat het om nieuwe klanten dan moet je je realiseren dat deze vermoedelijk niet op jou zitten te wachten en zul je dus een ander strategie moeten volgen. Ook vragen als waar wordt je filmpje geplaatst, op je website, social media, locale of nationale tv de bestemming van je filmpje heeft effect op wat je moet doen om op te vallen.

Momenteel zijn mensen reclame moe en waar je in het verleden nog kon scoren met een 10 tips rubriek zul je je informatie heel interessant moeten houden zonder al te veel weg te geven. momenteel zijn er legio social media outlets waar vele malen meer interessante dingen op staan dan jouw product of dienst. Iedereen op deze platformen wil gezien worden en of ze dit nou doen met interessante informatie of door een beetje met de billen te schudden de concurrentie voor de aandacht is moordend.

Een nieuwe klant moet je dus weten te pakken in de eerste oogopslag vervolgens heb je 3 tot 5 seconden waarin je iets doet dat de potentiële klant geïnteresseerd maakt. Als je bv een filmpje voor social media maakt dan begint het al bij de eerste foto en de tekst. Laat iemand vervolgens bv de intro van een van een spannende film zien; waarbij er een hand uit een sarcofaag komt met een spannend muziekje en een mooi shot. En schakel je vervolgens over naar gewoon licht waarbij de kledingafdeling de acteur opnieuw in wc papier moet wikkelen in het kader van de bezuinigingen die inmiddels ook in de film zijn doorgedrongen, dan heb je een aantal dingen gedaan. Je hebt je kijker “gehooked” in de eerste paar seconden vervolgens heb je er een draai aan gegeven die iemand wellicht grappig vind en de kijker weet nu dat toiletpapier dus niet zo heel duur is. Verbind nu hier je merk aan en voila je hebt een bruikbaar filmpje. Je hebt de kijker nu geen rol toilet papier door de strot geduwd maar je hebt hem wel een leuk moment gezorgd waardoor hij of zij  jouw product ook leuk gaat vinden.  Niemand vergeet de filmpjes van “even apeldoorn bellen”. kortom je moet proberen emotie op te wekken. mensen moeten een goed gevoel bij jouw product hebben. Kijk naar merken als Coca Cola en first choice, in een blinde test zijn ze nauwelijks uit elkaar te houden maar toch heb ik een beter gevoel bij Coca Cola. Coca Cola heeft jaren geïnvesteerd in imago, in de jaren 80 was dit een romantisch beeld van coole chicks en verfrissende zomers later kwam hier de kerst cola bij met de vrachtwagens die kerst kwamen brengen. Coca Cola geeft je een goed gevoel, Zomer of winter Cola kan blijkbaar altijd. En dit is dus je doelstelling met jouw product, geef je klant niet alleen een goed product maar ook een goed gevoel en vertrouwen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.